دستور تهیه سالاد نیکویز کتوژنیک

189

همه رژیم های غذایی متشکل از مواد غذایی مختلف هستند که به رفع نیازهای بدن می‌پردازند. سالادها می‌توانند یک گزینه عالی برای نهار یا میان وعده باشند.اگر رژیم کتوژنیک یا رژیم کم‌کربوهیدرات را دنبال می‌کنید، قصد داریم در این نوشته طرز تهیه سالاد نیکویز کتو را به شما معرفی ‌کنیم که یک سالاد پرخاصیت ،مقوی و رژیمی متشکل از مواد غذایی متنوع، طعم‌های مختلف و مقدار فراوان چربی سالم است که بدن را در طول روز سیر و با انرژی نگه می‌دارد. این سالاد انتخاب خوبی برای ورزشکاران در رژیم کتوژنیک می‌باشد. مدت زمان آماده‌ سازی این سالاد ۱۵ دقیقه و مدت زمان تهیه آن نیز ۱۰ دقیقه است. در ادامه با بی‌مَستر باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد دو نفره نیکویز کتوژنیک :

  • ۲ عدد تخم مرغ متوسط
  • ۵۰ گرم شلغم یا کرفس
  • ۱۵۰ گرم لوبیا سبز تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ الی ۲ عدد  سیر ریز شده (اختیاری)
  • ۱۵۰ گرم کاهو
  • ۵۰ گرم گوجه فرنگی گیلاسی
  • ۱/۲ پیاز قرمز متوسط
  • ۱ عدد کنسرو ماهی تن در روغن زیتون
  • ۵۰ گرم زیتون
  • نمک و فلفل به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس:

  • نصف قاشق غذاخوری سس خردل دیژون
  • دو قاشق غذاخوری کیپر(میوه کوچک شبیه زیتون)
  • ۱/۳ فنجان روغن زیتون
  • ۱/۴ فنجان سس مایونز
  • یک قاشق غذاخوری جعفری تازه
  •  ۱/۲ فنجان آب لیمو تازه
  • ۱ عدد سیر خرد شده (اختیاری)

طرز تهیه:

  • تمام مواد تشکیل دهنده سس را داخل مخلوط کن ریخته، به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط کنید تا یک سس یکدست و کِرِم شکل به دست آید.
  • تخم ‌مرغ‌ها را در یک قابلمۀ کوچک با آب سرد بگذارید و آن‌ها را بجوشانید. به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بپزید، سپس آن‌ها را بلافاصله داخل آب یخ بیندازید و بگذارید سرد شوند. تخم مرغ‌ها را پوست کرده و خرد کنید.
  • شلغم را بشویید و پوست شلغم را بِکَنید. آن‌ها را تکه تکه کنید. لوبیا سبز را تمیز کرده و بشویید. هر دو را به مدت ۵ دقیقه با آب شور بپزید. (کمی نمک به آب اضافه کنید.)
  • یک ماهی‌تابه را روی حرارت متوسط بگذارید و لوبیا سبز را در کره یا روغن زیتون سرخ کنید. سپس سیر ریز شده را اضافه کرده و نمک و فلفل را بعنوان چاشنی اضافه کنید.
  • کاهو را در بشقاب سرو  قرار دهید. گوجه فرنگی، پیاز، ماهی تن، تخم مرغ، لوبیا و شلغم اضافه کنید. سس را در یک ظرف کنار بشقاب سرو کنید.

نکته:

برای پخت لوبیا سبز و شلغم از قابلمه جداگانه استفاده کرده و در آب سرد بپزید.

این سالاد تقریباً دارای ۹۵۷ کیلوکالری انرژی، ۸۵ گرم چربی، ۱۴ گرم پروتئین، ۱۱ گرم کربوهیدرات،  ۶ گرم فیبر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.