خوراک رژیمی کدو سبز، مرغ و ذرت

251

مصرف کدو سبز به دلیل داشتن کالری پایین و کربوهیدرات کم، گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن و چربی‌سوزی در برنامه غذایی ورزشکاران و افراد رژیمی است. همچنین مصرف کدو سبز به دلیل پرکردن حجم معده و احساس سیری می‌تواند مانع از پرخوری شود. مصرف کدو سبز، سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و در کنار غذاهای دیگر می‌تواند مانع از جذب اضافی مواد قندی و چربی شود و یک تعدیل کننده برای دریافت انرژی باشد.

با کدو سبز می‌توانید غذاهای رژیمی و سالم برای وعده  ناهار یا شام آماده کنید. اگر قصد دارید این ماده غذایی را در برنامه غذایی خود قراردهید و از طرفی طعم غذا برای شما مهم است، بی‌مستر در این نوشته طرز تهیه یک وعده غذایی سالم، کم‌کربوهیدرات، آسان و خوشمزه با کدو سبز را شرح خواهد داد که می‌توانید آن‌ را به عنوان یک شام سبک و کم‌کالری میل کنید. مدت زمان آماده‌سازی این غذا ۵ دقیقه و مدت زمان تهیه آن نیز ۱۵ دقیقه می‌باشد.

مواد لازم برای تهیه خوراک کدو سبز ۶  نفره:

مواد لازم برای پخت مرغ

  • ۱ عدد سینه مرغ متوسط، بصورت مکعبی خرد شده
  • ۱ قاشق چایخوری روغن آووکادو
  • ۱ بوته بزرگ سیر (۵ تا ۶ حبه سیر)، ریز شده یا رنده شده
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • فلفل سیاه فلفل، به میزان لازم

مواد لازم برای پخت کدو سبز و ذرت

  • ۳ عدد کدو سبز (متوسط)، به صورت نیم دایره خرد شده
  • ۲ فنجان ذرت تازه
  • ۱ قاشق چایخوری روغن آووکادو
  • ۱ بوته بزرگ سیر (۵ تا ۶ حبه سیر)، ریز شده یا رنده شده
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک
  • فلفل سیاه، به میزان لازم

چاشنی

  • ۱ بوته سیر خرد شده (بصورت دلخواه)
  • ۱/۴ فنجان شوید، جعفری یا پیازچه، خرد شده

طرز تهیه:

۱- ابتدا روغن آوکادوو را درون یک ماهی‌تابه با حرارت متوسط بریزید، به مدت ۱۰ ثانیه سیر را درون روغن تفت داده و تکان دهید. سپس مرغ، نمک و فلفل را اضافه کرده و به مدت ۸ تا ۱۰دقیقه اجازه دهید مرغ با همین حرارت بصورت کامل پخته شود (طی مدت پخت چند مرتبه مرغ ها  را هم بزنید) و پس از پخت در ظرف دیگری بریزید.

۲- حال کدو سبز و ذرت را نیز مطابق با طبخ مرغ به مدت ۵ دقیقه بپزید.

۳- مرغ پخته شده را به ماهی‌تابه حاوی کدو سبز و ذرت اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید، سپس از روی حرارت بردارید، می توانید سیر و سبزی به صورت دلخواه به این مخلوط اضافه نمایید.

diet-chicken-zucchini-corn

۴- این غذا را می‌توانید بصورت سرد یا گرم میل کنید. همچنین می‌توانید با سالاد، برنج قهوه‌ای، کینوآ یا سیب‌زمینی میل کنید.

نکته: می‌توانید این غذا را در ظرف دردار شیشه‌ای به مدت ۵ روز در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی

هر یک و یک چهارم فنجان از این غذا، حاوی ۱۴۹ کیلوکالری انرژی، ۴٫۲ گرم چربی، ۱۸٫۸ گرم پروتئین، ۹٫۹۷ گرم کربوهیدرات و ۳۳۲٫۸۶ میلی‌گرم نمک است.

منبع ifoodreal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.