دستور تهیه سالاد مرغ رژیمی

230

 

سالاد مرغ رژیمی، می‌تواند به عنوان یک وعده سالم و سریع برای ناهار و شام در روزهای گرم تابستان مورد استفاده قرار گیرد. این سالاد خوشمزه علاوه برداشتن کالری پایین، به دلیل استفاده از مرغ پخته به جای مرغ سرخ شده در آن، بسیارسالم است. همچنین انتخاب مناسبی برای افراد با رژیم کم‌کربوهیدرات و کتوژنیک است. مدت زمان آماده‌سازی این سالاد ۱۵ دقیقه و مدت زمان تهیه آن نیز ۱۵ دقیقه می‌باشد.

مواد لازم  برای تهیه سالاد مرغ ۶  نفره:

  • ۱ لیوان (۳ فنجان) مرغ پخته و مکعبی خرد شده (می‌توانید از فیله مرغ استفاده کنید)؛
  • ۳/۴ پیمانه کرفس خرد شده؛
  • ۱/۴ پیمانه پیاز خرد شده؛
  • ۱/۴ فنجان جعفری یا شوید خرد شده؛
  • ۱ فنجان گردو؛
  • ۱/۴ فنجان سس مایونز یا روغن آواکادو (برای کاهش مقدار کالری سالاد، پیشنهاد می‌کنیم به جای این مقدار سس مایونز از ۱/۲ فنجان ماست ۲ درصد چربی استفاده کنید)؛
  • ۲ قاشق چایخوری خردل دیژون(خردل با ادویه)؛
  • ۱ قاشق چایخوری سرکه رنگی؛
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک؛
  • فلفل سیاه به میزان لازم؛

طرز تهیه:

۱-گردوها را در یک ماهی‌تابه کوچک، روی حرارت متوسط تفت دهید، تا زمانی که خوشبو و قهوه‌ای شوند. (اصطلاحاً بو داده شود)

healthy chicken salad

۲-پس از سرد شدن، گردوها را کاملا ریز خُرد کنید و درون یک کاسه متوسط بریزید.

۳- به گردوی خردشده،کرفس، پیاز، جعفری، ماست، خردل، سرکه، نمک و فلفل اضافه کنید سپس با قاشق به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید، در صورت نیاز می‌توانید مجدداً نمک نیز به آن اضافه کنید.

healthy chicken salad

۴-سالاد را حداقل به مدت ۲ ساعت در یخچال قراردهید تا کاملا سرد شود. این وعده غذایی سبک را می‌توانید با کینوآ، برنج قهوه‌ای یا نان سروکنید.

healthy chicken salad
سالاد مرغ رژیمی

نکات:

  • در صورت استفاده از ماست در این سالاد، توصیه می‌کنیم از ماست ۲٪ چربی استفاده کنید، زیرا ماست بدون چربی فاقد عطر و طعم است. از طرفی مصرف چربی‌های سالم درحد اعتدال ضرری ندارند.
  • می‌توانید سالاد را در ظرف در بسته، به مدت ۵ روز در یخچال نگهداری نمایید.

هر ۱/۲ فنجان از این سالاد، تقریباً دارای ۱۴۵ کیلوکالری انرژی، ۱۱ گرم چربی،۱۰گرم پروتئین، ۲٫۳ گرم کربوهیدرات و ۱۸۶ میلی‌گرم نمک است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.